maandag 6 november 2017

Meetkunde: constructie en plattegrond

Vandaag deed de juf een beetje raar. Ze bouwde een grote toren met verschillende blokken en figuren. Ze vroeg ons wat we konden zien. Dit was natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. Dit komt omdat we vanuit een ander standpunt kijken.

"Hoe kunnen we deze toren, exact dezelfde, nabouwen morgen?", vroeg de juf.
"We nemen een foto van boven", merkte een leerling op.
"Maar nee, dan zien we toch helemaal niet hoeveel blokken er op elkaar staan", antwoordde een andere.
"Wel als we foto's nemen van de verschillende kanten van de toren", merkte iemand op.
"Dat lijkt mij een beetje moeilijk, mij telefoon gaat niet", ging de juf hierop in.
"Wat als we nu eens een plattegrond maken van deze toren. Daarop duiden we alle belangrijke zaken aan", zei een derdeklasser uiteindelijk.

Zo gezegd zo gedaan...

Bewonder onze bouwkunsten in ons dagboek